wiadomość powitalna

ALL ABOUT THE HEART

"Jakie jest twoje serce, ten tylko się dowie,
kto je stracił, więc dbaj i kochaj swoje serduszko"
andriju
Z powodu mocnego związku z duchową duszą,
ciało ludzkie nie może być postrzegane jako
wyłącznie zespół tkanek, organów i funkcji,
lecz raczej jako istotna część osoby,
która przez ciało ukazuje się i wyraża".
JAN PAWEŁ II
Znajdź swój bilans życia.
3 x 8 = 24
Jest to magiczne równanie życia!
8 godz.snu
8 godz.pracy
8 godz.odpoczynku
Jeżeli tylko możesz
dostosuj się do tego!
andriju


"PRACA TO NIE TYLKO TO CO ROBISZ
LECZ TO CO POZOSTAWIASZ PO SOBIE INNYM"
andriju













wtorek, 5 sierpnia 2014

Nieprawidłowa dieta

Alkohol i nikotyna, w połączeniu z niezdrową dietą są podstawowymi przyczynami chorób cywilizacyjnych. Spada odporność organizmu zwiększa się ryzyko ataku serca. Nikotyna jest najważniejszym winowajcom schorzeń serca.
Przedostanie się nikotyny do obiegu krwi produkuje hormony odpowiedzialne za stres – adrenalinę i noradrenalinę. W wyniku oddziaływania powyższych hormonów rośnie zakres bicia serca i rośnie zużycie tlenu przez serce. Jeden papieros potęguje zapotrzebowanie serca na spożycie tlenu trzydziesto pięcio-krotnie.

Podczas palenia papierosów dochodzi do zwężenia się naczyń krwionośnych – jednakże reakcja odbywa się w całym organizmie. Pod działaniem nikotyny krew nabiera większą skłonność do kumulowania się i sklejania. Łatwo złączające się płytki krwi powodują zakrzep – który staje się zagrożeniem dla życia.

Nałogowe picie alkoholu działa bardzo destrukcyjnie na nasze krążenie. Alkohol jest w stanie zepsuć serce. Także całkowicie obniża odporność organizmu i wypłukuje z organizmu witaminy. Żarcie z fast-foodów jest nie tylko kaloryczne, ale jednocześnie posiada wiele szkodliwych składników. Witaminy i minerały nie są na pewno komponentami tych potraw.Jedząc różnego rodzaju fastfoody nie tylko nie dostarczasz do organizmu żadnych wartościowych składników, ale po za tym tyjesz.

Tłuszcze są ważnym komponentem naszej diety, ich podstawową funkcją jest dostarczanie organizmowi energii. Jednakże z tłuszczów powinno być nie więcej niż 30% codziennego zapotrzebowania energii. Są niezbędnym elementem do wytworzenia się nowych komórek w naszym ciele a także źródłem witaminy A, D i E. Jednakże spora ilość tłuszczu na co dzień w diecie to ogromne problemy dla organizmu. Tłuszcze to bliska droga do problemów z chorobami serca, miażdżyca. Tym bardziej, jeśli nie dbasz o to, żeby w organizmie były witaminy odpowiedzialne za dobry stan naczyń krwionośnych.

Brak właściwej ilości witaminy C i B i składników mineralnych to kolejny czynnik który ma ogromny wpływ na odporność organizmu a także jak się czujemy. Na przykład, ubytek odpowiednich zapasów magnezu czy witaminy B12 w naszym ciele to podwyższona reakcja na stresy. Jeśli jesteś nerwowy i wyczerpany swoją pracą to oznaka, że w organizmie brakuje tychże witamin i magnezu.

Toteż zapamiętajmy parę wskazówek, a zdrowe odżywianie będzie łatwiejsze. Jedzmy produkty które mają przeciwutleniacze owoce, zielona herbata mleczko pszczele. Jedzmy bez pośpiechu. Planuj godziny posiłków w ciągu dnia. Rób rozważnie zakupy. Gdy pijemy kawę weźmy również pół litra wody. Ogranicz alkohol i papierosy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz